Utočište Hrabrih Online (UHO), prva
digitalna platforma u Hrvatskoj namijenjena dijeljenju iskustava i savjeta o
cyberbullingu, od 18. svibnja ponovno ima aktivnu kampanju.
Osim savjetodavne uloge stručnjaka iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu te Hrabrog telefona, u projektu sudjeluju oni kojima djeca ponajviše vjeruju,
kako je i prethodno pokazala prva faza projekta. Riječ je o njihovim omiljenim
YouTuberima i influencerima, jer su upravo od njih tražili savjete što učiniti
u različitim neugodnim, ali i opasnim situacijama u kojima su se našli. Ovaj
put to su Ema Luketin, Magic Leon, Nika Turković i PvtMole (Neno).
Platforma UHO je #nohate zona gdje djeca i mladi mogu
prijaviti problem te odabrati stručnjaka ili YouTubera čiji savjet žele čuti.
Odgovor se može zatražiti putem e-maila i tada se neće nigdje objaviti, a može
se zatražiti i u „Zoni Savjeta“ pri čemu će se poruka osobe objaviti pod
odabranim nadimkom. YouTuberi odgovaraju osobama uz pomoć stručnjaka ili se
stručnjaci direktno uključuju u komunikaciju, ovisno o ozbiljnosti problema.
Prva faza kampanje provedena je u studenom i prosincu
2019. U tom periodu pristiglo je više od
500 upita. Rezultati su pokazali kako su najčešći oblici nasilja među
djecom mlađe dobi isključivanje iz grupa za dopisivanje te vrijeđanje u
različitim grupama, dok se starije generacije najčešće suočavaju sa sekstingom
i posljedicama slanja intimnih fotografija osobama suprotnoga spola. Najviše je
upita pristiglo od djece u dobi od 12 do 14 godina, a 75 posto poruka poslale
su osobe ženskog spola.
Kampanja je nagrađena i nizom nagrada struke. Na
posljednjem natjecanju MIXX ovogodišnjih
Dana komunikacija, projekt UHO je osvojio nagradu za najbolju Brand Awareness
kampanju, dok je početkom svibnja osvojio nagradu kao najbolja društveno odgovorna kampanja natjecanja Grand PRix
Hrvatske udruge za odnose s javnošću.
Više o krovnom projektu (O)siguran online koji je započeo
još 2017. godine pročitajte ovdje.